THALL IS ABHUS
Théâtre Impérial du Châtelet
Breandán de Gallaí Breandán de Gallaí

Deir Breandán de Gallaí linn go bhfuil amharclann amháin a raibh i gcónaí ag iarraidh cuairt a thabhairt uirthi de chionn go dtáinig aníos go minic ar bhealaí éagsúla fríd a shaoli leabhair staire agus é ag déanamh staidéir ar an cheol agus an damhsaagus ansin arís cúig bliana ó shin, nuair a bhí taispeántas damhsa d’arbh ainmBalorle léiriú aigeis é sin an Théâtre Impérial du Châtelet i bPáras. Ar an drochuair, níor tharla an léiriú.

Íomhá
Nijinsky, céad bliain ó shin, 1909 (Gennady Smakov a tharraing)
Íomhá
Faun (leis an ealaíontóir Pál Szinyei Merse)
Íomhá
Theatre du Chatelet c. 1875 ar Vicipéid
Íomhá
An amharclann inniu (Pline a tharraing)
Íomhá
Alvin Ailey, Jr. (Carl Van Vechten a tharraing 1955)

an-chlú ar an amharclann seo a bheith eicléictiúil ó d’oscail ar an 19ú de Lúnasa 1862. Lena dhá mhíle cúig chéad suíochán agus ardán atá ocht gcéad daichead méadar cearnach, bhí ar cheann de na hamharclanna is i bPáras ag an am. Bhí iomráiteach mar gheall ar a fuaimníocht iontach, a chuir an díon cruinneachán gloine go mór leis, chomh maith leis na amharclínte foirfe.

Bhí cuid ceoil Bizet, Saint-Saëns, Lalo, Massenet, Ravel léirithe anseo agus bhí cumadóirí dhálta Tchaikovsky, Grieg, Richard Strauss agus Debussy le feiceáil ann ag stiúradh a gcuid saothar ceoil féin.

Bhí damhsa le fáil ann i gcónaíbhí comhlacht bailé cónaithe san amharclann, ach ar an 19ú de Bhealtaine 1909, croitheadh comhluadar ealaíne Pháras nuair a tháinig an Ballet Russes chun na hamharclainne don chéad uair. Ba é Diaghilev an impresario agus an fuinneamh a bhí taobh thiar den chomhlacht damhsa seo, ag cur ealaíontóirí agus damhsóirí iontacha mar Karsavina, Pavlova agus Nijinsky ar ardáin an domhain. raibh eagla ar Diaghilev a bheith conspóideach agus tharraing le chéile aos ealaíne, cumadóirí agus lucht córagrafaíochta mar Benois, Stravinsky agus Fokine.

Nuair a thug an deis do Nijinsky píosa a chruthú le ceol de chuid Debussy – “Prélude à l’après-midi d’un faune” – thóg córagrafaíocht avant-garde Nijinsky racán agus scannal dochreidte. Is cosúil go ndearna féinthruailliú ag deireadh an phíosa, agus i miotaseolaíocht na hamharclainne, deirtear gur dhúirt nuair a ceistíodh é faoi seo, gurbh é anfaunea rinne é.

seo an uair dheireanach a bheadh Diaghilev agus an Ballet Russe mar bhunúdair oilbhéime, scannail. Nuair a phill siad ar Pháras i 1913, an uair seo Nijinsky agus Stravinsky péireáilte ag Diaghilev, bhí corraíl agus anord níos measa an iarraidh seo nuair a léirigh siadLe Sacre du Printempsi Théâtre des Champs-Elysées. (http://www.theatrechampselysees.fr/)De réir a chéile bhunaigh Le Châtelet é féin le clú idirnáisiúnta mar lárionad léirithe d’ardchaighdeán agus de nuálaíochtaí. traidisiún aige chomh maith pobal a mhealladh isteach nach bhfuil de nós acu ’ul chuig an amharclann.

Laethanta saoire i bPáras

Bhí ar mo chuid laethanta saoire i bPáras an samhradh seo ar feadh cúig agus nach bhfaca go raibh damhsóirí clúiteacha Alvin Ailey ag déanamh séasúr seónna samhraidh sa Théâtre du Châtelet.

Bíonn an séasúr damhsa seo ag an amharclann gach samhradh mar pháirt donLes étés de la danse de Paris”, a mhaireann ar feadh trí seachtaine i Iúil; agus níor bhain méar de mo ghaosán gur cheannaigh ticéad. An t-aon rud a lig síos nach raibh fágtha ach nasuíocháin fhargáin”, nach raibh ach cúig euro an ceann. An uair seo bheinn sásta an praghas is daoire a dhíol – €75 – ach dúradh liom go raibh deireadh na dticéad don séasúr ar fad beagnach díolta.

Cionn is gur die-hard fan an rince atá ionam, bheinn ag iarraidh dul ar scor ar bith, ach chuidigh an clár a bhí ar siúl acu le a mhealladh isteach. Bhí siad le tosacht leis anFirebird” – píosa de chuid Stravinsky a bhfuil aithne mhaith agam air. Rinne staidéar air don Ardteistiméireacht agus chruthaigh roinnt córagrafaíochta comhaimseartha le léacsacan an damhsa ghaelaigh leis an phíosa don MA atá tar éis críochnú. Níl dabht ar bith go raibh breá tógtha fá’n tráthnóna a bhí romham.

Sin rud a d’aithne go leor cathracha móra ar an mhór-roinn ticéad ar fáil do chách. Is cuma c’acu bocht saibhir thú, thig leat Pavarotti Baryshnikov a fheiceáil. Seans go mbeidh drochradharc agat thuas ar áiléar an chúiguro, ach ar a laghad beidh ann.Cionn is gur damhsóir féin a fhios agam hiad na Alvin Aileys, ach do dhuine ar bith nár mhothaigh iomrá orthu siad breá mór le . (http://www.alvinailey.org/) Fada’n ó shin, nuair a bhí ag déanamh achan sórt iarrachta slí bheatha a bhaint amach mar dhamhsóir gairmiúil (réamh-Riverdance), bhunaigh féin agus roinnt damhsóirí comhlacht ar thug muidDubhaltachair. Chan ainm rófhóirsteanach a bhí ann dúinne tar éis domh an comhlacht Alvin Ailey a fheiceáil. Géaga móra fada dubha; coirp fhoirfe; chomh caol le cúanna; gach matán le feiceáil; Adonises; gan pioc geire ar ’nduine acu.

Alvin Ailey American Dance Theater

Bhunaigh Alvin Ailey an Alvin Ailey American Dance Theater i Nua-Eabhrac timpeall 1958. Dream damhsóirí comhaimseartha óga dubha a bhí iontu a chuir a gcéad taispeántas i láthair i YM-YWHA i 92nd Street Nua-Eabhrac. Chóragrafáil Ailey sárshaothar d’arbh ainm Revelations i 1960, agus thug seo ardmholadh idirnáisiúnta ar an chomhlacht.

aitheantas ar an damhsa chomhaimseartha a mhórleathnú an damhsa chomhaimseartha agus thug deis do lucht damhsa Afracach-Mheiriceánach páirt a ghlacadh i ndamhsa ceolchoirme an 20ú céad.Ceann de na rudaí a chuir iontas is ormsa chomh simplí agus a bhí an léiriú. Bhí stiallMarley” (cineál líonóla speisialta don damhsa) curtha síos ar an ardán; soilsiú éifachtachach simplí agus saor; agus sin é. raibh seit ar bith ar chor ar bith acu, agus raibh ceoltóirí le híoc, mar go raibh an ceol uilig réamhthaifeadta. Rinne siad trí phíosa le sos idir gach píosa. raibh an chéad phíosa ach fiche bomaite ar fhadagus shíl nach dtiocfadh sos a bheith agat tar éis mír chomh gearrach bhí! raibh cuma air gur chuir isteach ar ’nduine, mar sin níor chuir isteach ormsa. Bhí glas ailt orm cibé, agus bhí sásta sos a fháil ón mheadhrán.

Revelationsan píosa deireanach a rinne siad a bhí beagnach daichead bomaitearís gairid go leorach arís mhothaigh an lucht éisteachta go bhfuair siad luach a gcuid airgid féin ina measc (bhuel níor chaith ach cúig euro). Dáiríre, ag déanamh go síleann daoine go gcaithfidh taispeántas a bheith fada mothóidh an pobal go raibh siad bánaitheach foireann sa atá inniu ann go bhfuil rudaí mar seo néataníl an fhoighne againn níos . Mar sin, níos uair agus fiche bomaite de dhamhsa, gan buíon ceolfhoireann; dhá shos le deochanna agus giuirléidí a dhíol, rud a choinneoidh an amharclann sásta. Bhí airgead a shaothrú ag duine inteacht ar ábhar atá míchlúiteach brabús a dhéanamh as!Sárléiriú a bhí ann.

an dream a chuir tús le mo chuid suime san áit le bheith ann an bhliain seo chugainnAn Ballet Russesmar sin achan rún agam a bheith ann arís an bhliain seo chugainn agus suíocháin fhiúntacha a bheith in áirithe domh roimh .

RSS FREAGRAÍ NA LÉITHEOIRÍ  

© Oideas Gael, 2010. Cosc ar chóipeáil. Ní gá go mbeadh na tuairimí a nochtar i mBeo! ar aon dul le tuairimí na bhfoilsitheoirí. Suíomh cóirithe ag MBM. Úsáidtear grafaicí de chuid Fam Fam Fam agus Wikimedia Commons ar an láithreán seo.